lördag 5 mars 2016

ja vet, vi är inte normala men jag älskar det.

Tror inte att jag berättade om vår knäppa familj, som har ett maniskt behov av skor. Detta beroende och köphysteri är oftast som starkast när vi är på semester tillsammans och känner att något måste man ju ha med sig hem från semestern. Vi slog nog vårt rekord när vi var på semester i San Francisco i höstas. Ja kan ni nu gissa hur många skor vår familj lyckades köpa under denna härliga resa. Ja om jag säger det så. Vi var tvungna att handla två väskor för få plats med allt!


Vi visste inte ens hur många det var när vi på vår sista dag skulle packa ner alla våra saker för att flyga hem. Så jag bestämde mig för att rada upp alla de nya modellerna. Det blev 11 par till mig. 7 par till min man. 8 par till min dotter och 1 par till min yngsta dotter. Ja alltså 27 par skor. Normalt? Är det någon annan familj som gör som vi? 

Ja vi får liksom någon slags toklycka när vi står där i affären Tomas och jag. Vi frågar varandra:
- Dka jag verkligen köpa de här skorna?
 Och den andra svarar:
 - Klart du ska, tycker du om dem så kör!
 Och så håller vi på fram och tillbaks. Till slut har vi alla hittat ett antal par skor som vi bara måste köpa. För att inte glömma vår 4 åring som har lärt sig att ett par nya skor har mamma och pappa svårt att säga nej till framförallt om man presenterar de nya skorna på ett charmigt sett.

Till exempel som när vi två vuxna var i full fart, upptagna med att prova skor till oss själva så kommer vår 4-åring Majken gåendes med ett par Converse på fötterna med USA tryck på och glider förbi som hon äger butiken och säger glatt kolla vad jag hittade för coola skor. Vi båda föräldrar tittar upp och utbrister de var snygga dom måste hon ha. Två minuter senare kommer hon springande med ett par likadan fast mycket mindre Converse i handen och säger dessa är till min lillasyster Peggy. Japp det var ju självklart att tjejerna Mellgren skulle ha lika dana USA dojor och det var ju storasyster som såg till att även Peggy fick ett par skor under denna resa. Syskonkärlek!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar