lördag 19 mars 2016

8 nätter på Santhiya resort & spa

Tiden går så fort när man njuter av livet.
Känns inte som vi redan varit här en vecka. Vet inte om det är bra eller dåligt, dagarna flyter ihop och det är svårt att veta skillnad på veckans alla dagar. 


Samtidigt är dagarn lite annorlunda och olika varandra när man har barn.


Som i går gick vi upp tidigt kl 7:00,   
åt frukost men båda tjejerna var fortfarande trötta så vi gick upp till rummet och sov till kl 12.  Blev en sen och härlig lunch vid poolen och alla kändes lite extra glada och harmoniska. 


Jag frågade Majken vad hon önskade från strandrestaurang (eftermiddagsenergi!). Svaret blev glass, sex kulor, en av varje smak! Eftersom jag sa att hon fick välja så blev det så :) 


Slutade med att vi var sist från poolen och tog ett sista dopp i havet innan vi gick mot den lilla bilen som tar en upp för backarna mot vårt rum 434. 


Brant och mycket natur är det på ön. Så man ser aldrig var folk bor någonstans.
Det ger en större avskildhet och man får ingen uppfattning av hur stort resortet är vilket passar mig. Jag gillar generellt det lilla och personliga. 


Men personligt har det ändå verkligen blivit. Thai folket är så ödmjuka och barnkära. Låter verkligen barnen få vara en del av allt hela tiden. Som i morse när Peggy var väldigt varm och inte på humör för frukost, tog Tomas henne på en promenad. Majken spelade instrument tillsammans med dessa två. Precis som hon gjort varje morgon :) men denna morgon fick hon även håret flätat och satte sig efter ett tag och började pyssla med sina saker, medan de andra spelade vidare.


Där satt jag ensam och hade all tid i världen kändes det som och jag bara proppade i mig frukttallrik efter fruktallrik. (Papaya, ananas, vattenmelon, prickigfrukt)  Kändes helt plötsligt så lyxigt. Den där egna tiden och ett uppdukat bord med god mat. Gick även och hämtade lite efterrätt denna morgon. Kändes ju så bra, var liksom tvungen att "toppa" med lite grädde, om ni förstår.


Så vad tycker vi om dessa dagar?
Kan varmt rekommendera resorten.
Vi var ju här för sju år sen men då hade vi bara råd att ta en drink och få bli runtvisade med de där bilarna. 
Men det är en otrolig utsikt över havet och full service hela tiden. Vi har verkligen kommit ner i varv och hittat hur vi ska hantera olika delar.


Det ska bli spännande att byta resort. Vi flyttar ner till stranden och kommer vara mitt uppe i allt som händer på denna strand. Kännas mer som det gjorde för sju år sen. Ska åka, gå runt och titta mer. Leta upp våra favoritplatser och se om de finns kvar.

Vi brukar alltid byta boende, rätt så ofta när vi är ute och reser. Blir oftast så inspirerad av nya ställen, ger lite extra energi. Två veckor på samma ställe blir tråkigt tillslut. Känner också att semestern blir längre om man delar upp den lite annars flyter allt ihop. Två veckor kan kännas som en, de vill jag inte! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar